lunes, 11 de marzo de 2013

On 12:41 by Victoria Stanham in    No comments
Una amiga hoy me preguntó, ¿en qué principios basás tu práctica? 

Terminábamos una clase de inglés y nos habíamos quedado charlando de la vida. En esa charla volví a comprobar como cada alumno es un maestro. Uno quizás les da clases de Técnica Alexander, inglés, canto, matemáticas, o lo que sea, y ese conocimiento es bueno y necesario. Pero he aprendido a reconocer que el verdadero conocimiento, el que al fin del camino "nos salva el pato" es el conocimiento sobre la VIDA, sobre nuestra reacción a ella, sobre cómo generarnos mutuamente esos espacios de seguridad donde el aprendizaje viene sólo y se descubre el recurso interno que da sentido a esa información que el maestro transmite. En esa escuela somos todos maestros y aprendices.

Lo que sigue es mi respuesta a su pregunta:


1. Safety: where there is no fear, freedom prevails
 a) removing oneself from stressful external stimulus and recognizing the awoken need by imagining ideal perfect present moment, and satisfying it with available resources
 b) removing oneself from stressful inner stimulus -mental loop- by counting 90 seconds (30 breaths), and resting the self on the inner/outer limitless enfolding space

2. Connecting to stimulus: recognizing unity, I can't be fully free if you are still in chains, we're one. Beyond my reaction I can see the stimulus has its own needs for safety and self-realization.
a) removing stimulus from its own fear trigger, and finding its ideal situation
b) once in "physical safety" synchronizing breaths and resting in each other

3. Flowing: IT speaks, by really listening we let IT flow through us. In safety and communion allowing the Natural Order to move through you is not something we do, it is something we can’t help but do, it just happens, it’s perfect, it’s what is meant to be, IT IS.

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